11 marca 2024 21:22 | Aktualności
Edukacja matematyczna kojarzy się wszystkim z liczeniem i rachowaniem. Jest to jednak dość odległa kompetencja. W pierwszej kolejności należy rozwinąć bazowe umiejętności:

świadomość własnego ciała- dziecko zna schemat swojego ciała, nazywa jego części, potrafi wykorzystywać je w sposób skoordynowany podczas zabawy i ćwiczeń, rozumie gesty, język ciała.

orientację przestrzenną, czyli zdolności, które pozwolą dziecku orientować się w przestrzeni, nazywać przedmioty wokół niego, określać położenie rzeczy, potrafi rozdysponować przedmioty w przestrzeni pomieszczenia, ale także np. symbole, cyfry na kartce.

odporność emocjonalną- dziecko poprzez funkcjonowanie w grupach społecznych (w tym grupie przedszkolnej) uczy się radzenia sobie z emocjami, nabiera odporności potrzebnej do pokonywania trudności. W przyszłości będą to również zadania matematyczne

Wszelkie gry zespołowe, zabawy ruchowe (bieżne, rzutne, skoczne) rozwijają te zdolności. Świetnie sprawdza się tutaj również metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, którą chętnie wykorzystujemy na zajęciach.
Zajęcia zostały zrealizowany w ramach projektu "Poilsensoryczna matematyka" Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.